Усе про Прозорро.продажі, досвід Укрпошти та роль маркетплейcів від The Tender.

Цікаві факти про Прозорро.продажі, реалізація нерухомості Укрпоштою та навіщо онлайн-майданчики сист

Дуже часто користувачі системи Прозорро.продажі задаються питаннями:

  • Що таке Прозорро.продажі, як це працює?
  • Навіщо в цій системі посередники у вигляді маркетплейсів (торгівельних онлайн-майданчиків)?
  • Як ефективно продавати або здавати нерухомість через prozorro.sale?

Для детальної та лаконічної відповіді на ці питання маркетплейс The Тender разом зі своїми партнерами - Укрпошта та Прозорро.продажі - зняли відео, в якому надається відповідь на найчастіші запитання, що виникають у нових користувачів системою.

Ознайомитись з відео можна за посиланням, а для тих, хто не любить дивитись відео - пропонуємо отримати відповіді у цій статті.

Прозорро.продажі

Розкажіть про систему електронних аукціонів Прозорро.Продажі?

Електронна Система ProZorro.Продажі створена у 2016 році за ініціативи Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Transparency International Україна, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Національного Банку України та українських електронних майданчиків.

Проект розпочався зі співпраці із Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО) - реалізації майна неплатоспроможних банків. У жовтні 2016 року було заведено перші лоти, а за півроку 1 червня 2017 року зароблено перший мільярд. Побачивши такі результати, Фонд прийняв рішення про обов’язкове використання системи для продажу всіх активів неплатоспроможних банків, які знаходяться в управлінні фонду.

А власне державне підприємство “Прозорро.Продажі” з’явилося у квітні 2018 року за рішенням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Нас часто плутають із системою закупівель, тому треба наголосити, ці системи створені для різних завдань. ProZorro.Продажі робили для прозорості в усьому, що держава продає. А систему електронних закупівель ProZorro - для прозорості в усьому, що держава купує.

У чому ключові переваги Прозорро.Продажі?

Серед основних переваг: високий рівень конкуренції між платформами; зручність: інформація про об’єкти продажу зібрана на одному сайті, де і проводяться аукціони; правила торгів уніфіковані.

Безпека: наявність центральної аналітичної бази дозволяє мінімізувати ймовірність шахрайства і швидко його виявляти. Усі аукціони проходять публічно і прозоро, будь-яка людина може продивитись хід торгів та перелік учасників.

Prozzoro.Sale об’єднує близько 50 електронних майданчиків та забезпечує конкуренцію між ними. Завдяки наявності однієї спільної бази торгів брати участь можна, якщо зареєструватись на будь-якому з маркетплейсів. А завдяки поєднанню державних та приватних торгів на одному сайті зростає кількість потенційних учасників аукціонів.

До речі, нещодавно Інститут Майбутнього провів цікаве дослідження та порівняв системи державних продажів в інших країнах, зокрема: США, Німеччині, Білорусі, РФ. Так от, його результати свідчать, що в наведених країнах конкуренція між платформами за покупців відсутня.

Крім того, на Прозорро.Продажі є голландська модель аукціонів (на пониження ціни). Вона дозволяє швидко реалізувати проблемні активи. Їх продаж за класичною моделлю може тривати понад 7 місяців.

А ще за аукціоном можна спостерігати в режимі реального часу, інформація там актуальна та постійно оновлюється. Це підвищує ефективність проведення торгів.

За якими напрямами працює Прозорро.Продажі?

Напрямів дуже багато, це і банкрутство: продаж майна, нерухомості, автомобілів, земельних ділянок, акцій, цінних паперів юридичних та фізичних осіб, майна підприємств, які перебувають у стадії банкрутства; і мала приватизація: продаж підприємств, ділянок, споруд, пакетів акцій компаній, які належать державі (Фонду державного майна України) чи місцевій владі; і продаж необробленої деревини, продаж ліцензій на видобуток надр та інші.

Зараз з нетерпінням чекаємо запуску прозорої оренди. Уряд нещодавно нарешті затвердив Постанову, згідно з якою передача в оренду державного та комунального майна має проходити через прозорі електронні аукціони. Ринок чекав на цю подію понад пів року. Тож тепер чекаємо на аукціони і результати.

Які цікаві лоти можете згадати?

За роки роботи лотів було дуже багато, тому важко виділити які-небудь з них. Першими на думку спадають вагони метро, які продавались як металобрухт. До цього лоту тоді була прикута увага преси й суспільства.

Особливо цікаво, що у результаті переможець зробив з цих вагонів хостели і показав, що вони можуть бути корисними не лише як метал.

Або, наприклад, продаж продаж прав вимоги за активом ТРЦ “Республіка”. Це взагалі була епопея. Держава намагалася продати його 15 разів і все було безуспішно. І от з 16-ої спроби “Республіку” продали через аукціон “Прозорро.Продажі” за 777 млн грн. А нещодавно було встановлено новий рекорд - продаж готелю "Дніпро" у центрі Києва за 1,1 млрд гривень!

Прикладів дуже багато, тому краще приходьте на аукціони та переконайтесь на власні очі у їх ефективності!

Укрпошта

Як давно Укрпошта співпрацює з “Прозорро.Продажі”? Поділіться основними досягненнями на сьогодні?

Укрпошта має 1,25 млн квадратних метрів нерухомості і всі ці об’єкти мають використовуватися ефективно та приносити дохід. Частина площ, що не використовуються вже успішно здається в оренду через Прозорро.Продажі – минулого року Укрпошта отримала 69 млн грн доходу. 10% з цієї нерухомості непридатні для ефективного використання. Кожен рік компанія витрачала майже 10 млн грн на їх утримання. І саме вони стали першими об’єктами для продажу на Прозорро.Продажі, куди ми приєдналися одними з перших серед держкомпаній.

Також Укрпошта виставила на продаж перші 30 об’єктів із стартовою ціною майже 83 млн грн. І вже перші 7 аукціонів з продажу непрофільних об’єктів перевершили цю суму. Мали 52 учасники і очікуваний дохід близько 90 млн грн.

Найближчим часом виставимо на майданчик ще 61, а всього - 801 об’єкт нерухомості.

Які на вашу думку, переваги дворівневої системи та взагалі - наявності маркетплейсів.

Це відкриті, чіткі та зрозумілі правила і їх неможливо обійти. Велика конкуренція – багато покупців. Наприклад, на одному з аукціонів ми мали 12 учасників. А це ріст початкової ціни. Бо перемагає той, хто запропонував найбільше.

Розкажіть про ваш досвід співпраці з маркетплейсами?

По-перше, це зручно. Майданчик вносить лоти в систему, вносить наші побажання, комунікує з клієнтами, стежить за результатами аукціонів. Укрпошта лише готує об’єкти для виставлення на продаж, а по завершенні торгів – укладає угоди із переможцями.

По-друге, оперативний зворотний зв'язок з майданчиком та комунікація із потенційними учасниками аукціонів.

По-третє, відкритість та націленість на результат.

Взагалі, ми маємо підписані договори з декількома маркетплейсами, але найбільш активно працюємо з тим майданчиком, що надає нам найкращий сервіс.

The Tender

Розкажіть про роль майданчика при роботі з Системою Прозорро.Продажі.

Якщо тезисно, то:

  • З’єднує організаторів та клієнтів
  • Надає професійні консультації щодо роботи з системою Прозорро.продажі
  • Контролює виконання процесу і регламентів всіми сторонами
  • Рекламує об’єкти та систему Прозорро.продажі в цілому

Майданчики гарантують безпечну співпрацю: між державою та бізнесом, або державою і звичайним українцем, який вирішив придбати або взяти в оренду приміщення під кав'ярню.

З якими напрямками ви працюєте?

Ми працюємо з усіма існуючими типами аукціонів Прозорро.продажі, це:

  • Аукціони з оренди та продажу майна
  • Велика та мала приватизація
  • Банкрутство
  • Митні аукціони
  • Аукціони з продажу деревини

Наша стратегія - надавати можливість нашим клієнтам приймати участь у будь-якому аукціоні, тому ми завжди слідкуємо за запуском нових напрямків та допрацьовуємо наш сайт відповідно.

Як побудовані внутрішні процеси The Tender зараз та які плани на майбутнє?

Ми націлені на постійне вдосконалення нашої роботи. Тому для нас дуже важливо контролювати кожну частину робочого процесу, аналізувати результати то покращувати сервіс, який ми надаємо нашим клієнтам та партнерам. Для цього:

  • Перед стартом ми намалювали “мапи” основних процесів взаємодії з організаторами та учасниками аукціонів. Ознайомили з ними наших співробітників.
  • Для операторів колл центру ми розробили скрипти розмов з клієнтами, провели навчання та протестували їх розуміння
  • Ми використовуємо спеціалізоване програмне забезпечення для колл центрів, що дозволяє:
    • Розуміти скільки дзвінків ми отримуємо щодня, чи достатньо персоналу для їх обробки
    • Відслідковувати пропущені дзвінки і ставити задачі операторам зв’язатися з клієнтами, що не додзвонилися. Перевіряти результати зворотних дзвінків
    • Налаштовувати голосове меню та автоінформатори для наших клієнтів. Таким чином у вихідний день клієнт буде проінформований про те, що він зателефонував у неробочий час, але оператори в понеділок отримують звіт про клієнтів, що намагалися з нами зв’язались та зателефонують до них самостійно
    • Прослуховувати записи розмов для постійного навчання операторів, вдосконалення їх навичок та розбору складних ситуацій в роботі з клієнтами.
  • Для ефективної комунікації ми використовуємо спеціалізовану CRM (сі ер ем), завдяки якій всі оператори пам’ятають про свої домовленості та вчасно підтримують зв’язок з клієнтами

Основний напрямок розвитку для нас - зручність користування майданчиком для будь-якого користувача. Нещодавно ми вдосконалили пошук на сайті, зараз він зрозумілий навіть тим, хто раніше не працював з аукціонами. Також зараз у розробці декілька автоматизованих сервісів, що суттєво спростять життя користувачів.

Про The Tender

ТОВ "ЗЕ ТЕНДЕР" є офіційним акредитованим майданчиком Прозорро.Продажі - системи публічних аукціонів, яка зарекомендувала себе як ефективний інструмент реалізації державного та комерційного майна. Серед наших клієнтів такі компанії як Перший Український Міжнародний Банк, мережа супермаркетів АТБ, "Перший" канал, а також - ПАТ «Укрпошта», найактивніший організатор аукціонів в системі (близько 600 успішних аукціонів в 2019р).

З переліком актуальних аукціонів можна ознайомитися за посиланням.